domingo, 17 de mayo de 2009

19 CURSA PER COLLSEROLA: CERDANYOLA 17/05/09 9.30H

Runners!
Esta es una cursa que tradicionalmente coincidía con la Cursa del Corte Inglés y por ello en otras ediciones no he podido correr. Sin embargo, esta edición (la número 19) se realiza el domingo 17 de mayo, justo una semana antes de la clásica barcelonina. Se trata de una cursa de montaña con inicio y final en la Zona Esportiva Municipal de Fontetes de Cerdanyola y que a traves de 13,6 km se adentra dentro del parque de Collserola discurriendo por parajes de gran belleza. La inscripción cuesta 10€ y con ella recibiremos bolsa de regalos con camiseta y butifarrada al concluir la carrera. Además, realizan un sorteo entre todos los que lleguemos a meta. El recorrido comprende subidas y bajadas y parece que es tipo competi (....para machines). Forma parte del calendario de Curses de Muntanya de Catalunya y ademas de la LLiga ChampionChip .Si quereis más info (realmente no hay mucha...) la web es:
El reglamento lo podeis consultar en:
Tanto yo como Nacho estamos apuntados.... !A distfrutar X Collserola!

CRÓNICA:
Grata, muy grata la experiencia vivida en esta cursa excepcional. Organización perfecta, trazado exigente , parajes desconocidos y sorprendentes ( a tan sólo 15 km de BCn!!!), y ambiente festivo final con bañito en la piscina que más de uno aprovechó para mitigar el intenso calor que acompañó esta 19 edicion de la Cursa per Collserola. Finalmente creo que fyui el unico Born4 que asistió, en todo caso no coíncidi con Nacho. El recorrido combinaba 2 km por las calles de Cerdanyola y a partir de ahí el resto discurría por el Parc de Collcerolla. Trazado exigente en contínua subida hasta el km 7 para luego bajar en picado durante 2 km más (impresionante la velocidad en bajada por tarteras donde sólo podias pasar de uno en uno....).Pasado el Km 10 salias del bosque y pasabas junto al rio por un prado con amapolas en flor (increíble estampa más parecida a Holanda que a BCN!!)... Duros estos ultimos km son sombra alguna y bajo un sol de justicia... Para rematar la llegada en subida...!Durísima!!!. Al final superada la meta llegabas a la zona deportiva..GENIAL, gespa, piscinas , mesas con fruta A DOJO (sandía, platanos,,), bebidas y butifarrada + helado!! recuperé fuerzas en un instante... Sin duda una de las mejores cursas en las que como corredor me he sentido bien tratado al llegar... A se me olvidaba y samarreta tècnica muy chula tambien incluída en el Pack. Por todo, una gran cursa, exigente y cita obligada para los que como yo disfrutamos muchismo corriendo Cursas de Muntanya!! .Felicidades a los organizadores!!!!
EL TIEMPO:
Domi 1:13:45 (posición 537 de 719...)

LAS FOTOS:

El menda en primer plano... ibamos tres pero el
amigo fotografo sólo saco en el plano a la chica... ¿Por que serà?....

Festival a la llegada. Zona de acogida al corredor:
Piscinita,gespa, fruta, butifarrada y muy buen rollo.

Salutte!!!

2 comentarios:

Domi dijo...

Runners!
Adjunto descripcion del recorrido (MUY DETALLADO) para hacernos una idea del mismo....
"Sortida de Cerdanyola. Aquest primer tram és per asfalt, son gairebé dos kilometres, primer es dona una petita volta pel poble i de la sortida fins al començament de LA pujada hi han uns 600 metres de una baixada molt maca, guardeu forces que us convindran i molt.

LA pujada:

Comença potser una mica abans del kilometre dos, ja ho veureu, quan deixem l'asfalt per començar a pujar per un camí molt ample que entra dins els parc de Collserola. Aquesta primera pujada ja ens indicarà una mica el to, en total puja 4,4 kilometres, per tant, paciència que encara us queda un bon troç. Hi ha alguna petita zona de fals pla i és la part més assequible de la pujada.
Cap el kilometre 3,5 girem a la dreta deixant el camí ample i comença el segon tram de la pujada, per camins estrets a on ja a la primera rampa tenim uns 200 metres de desnivell molt fort. És un tram molt i molt maco, en que hi ha algun descanset, tot per camins molt estrets, fins i tot hem d'anar en fila india sense poder adelantar en algun punt determinat. Quan hem recuperat una mica d'alè de la primera grimpada girem a l'esquerra i per un camí una mica desigual tenim una rampa curta i dura que comença a carregar les cames, passat aquest petit "repetxonet" tenim un regal en forma de 100 metres amb una fortissima olor a eucaliptus en que podrem agafar aire pel que ens vindrà a continuació.
Aproximadament al kilometre 5,5 deixem el caminet estret i tornem a la pista gran, pensarem, ja s'ha acabat el més dur... error!! Ara comença el tercer tram i el més dur de tots. Comencem a pujar en ziga-zagues durant un kilometre o més, sense cap descans i una pujada dura i continuada... i sense cap sombra... Però no patiu, ja estem a dalt de tot.
Arribem al top cap el kilometre 6,5 o 7. Ho veureu clar, abandonem la pista on estavem i girem a mà esquerra, passada una cadena i comença

LA baixada:

Té un primer tram per camins amples i molt, molt ràpida, aquí es pot còrrer de valent. El camí ample a poc a poc es va transformant en un camí més estret i una mica més tècnic. Aquí els patosos com jo patirem una mica Potser el tram més ample té un kilometre i l'estret un altre kilometre, com a molt, potser 1,5 km entre els dos.
El segon tram es per mi el troç més ràpid de la cursa, baixem per un camí molt i molt ample amb una suau baixada on es pot anar a un ritme espectacular. Aquí tenim una petita pujada al bell mig de la baixada, però res, 50 metres. Arribem un punt que girem a ma dreta, gairebé fent un revol de 180 graus, a on ens posem per un camí més estret que ens durà a l'"infern".
Cap el kilometre 9 tornem a un camí més ample en que hi han un parell de pujades sobtades que ens poden deixar les cames tremolant, aquest tram és un pèl trencacames. Ara arribem al km10 o el començament de l'"infern".

L'infern:

Passat el km10,5 comença l'infern, dit així perquè ja no tindrem ni una sombra fins al final i si és un dia que piqui el sol només pensarem en la piscina. El recorregut ara es totalment pla i primer passem per un prat molt bonic i anirem a buscar el riu, el qual el passem per unes pedres, tingueu compte per on trepitjeu, no anéssiu a para al riu. Km12, ara estem paral.lel al riu amb un fals pla, però aquest troç puja, i es farà especialment dur pel que portem a sobre, ja em direu si l'heu notat llarg o no... Un kilometre després km13, abandonem el camí del riu, girem a mà dreta i "només" ens quedaran 600 metres per arribar, però... ara bé la traca final, son en asfalt però en pujada, i una pujada que aquestes altures podem suar la cansalada. Segur que arribem amb les pulsacions a reventar.

Ja no podreu dir... "es que no m'han avisat del perfil!"

Resumint: 170 metres de desnivell, camins en general en molt bon estat i amples, un paissatge espectacular i al arribar us tirareu de cap a la piscina."

AHI QUEDA ESO....
SALUTTE!!!

Domi dijo...

nenes!!
Esta mañana fui corri una sesion suave de 20 minutos + estiramientos a las 9,30h y el calor ya era asfixiante!!! creo que mañana la parte final en "L'Infern" puede realmente hacer honor a su nombre.... !Ya os contaré!!!